Aerodromske takse

Cene Aerodroma
Tarifele aeroportuare se aplica nediscriminatoriu tuturor utilizatorilor Aeroportului Craiova

Nr.

Crt.

Ime staratelja

Jedinica

Cena u evrima bez PDV-a

1

Naknada za sletanje

Tona

3

2

Naknada za osvetljenje

Tona

1,50

3

Naknada za parkiranje

Ton/ili procedura

0,05

4

Porez na usluge putnika

Ukrcavanje putnika

2,50

5

Aerodromska naknada za obezbeđenje

Ukrcavanje putnika

3

Popuste:
In scopul incurajarii frecventei de operare a operatorului aerian se acorda reduceri la tariful de aterizare, dupa urmatoarea schema:

Nr.

Crt.

 

Broj remisija mesečno


Smanjenje(%)

1

9-10

5

2

11-12

10

3

13-14

15

4

15-16

20

5

17-18

25

6

19-20

30

7

21-22

35

8

23-24

40

9

25-26

45

10

>27

50

Scheme de stimulare acordate companiilor aeriene interesate de dezvoltarea operațiunilor aeriene la Aeroportul Internațional Craiova

Aeroportul Internațional Craiova își propune să extindă rețeaua de rute pentru a răspunde mai bine nevoilor de călătorie ale pasagerilor care aleg serviciile sale. Deschiderea de noi rute reprezintă o prioritate strategică, având un rol esențial în creșterea traficului de pasageri și în dezvoltarea activităților aeroportuare.

În acest context, Aeroportul Internațional Craiova a implementat o  Politică Comercială, concepută pentru a stimula traficul de pasageri și pentru a oferi mai multe opțiuni de călătorie. 
 
Tarifele pentru serviciile aeroportuare și condițiile asociate acestora, practicate de Aeroportul Internațional Craiova, precum și termenul de aplicare, sunt reglementate în conformitate cu Ordinul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii nr. 744/2011. Acest act normativ stabilește condițiile care pot fi asociate tarifelor de aeroport, precum și criteriile ce pot fi utilizate pentru diferențierea acestor tarife, incluzând modificările și completările ulterioare.
 
Tarifele sunt aprobate prin Hotărârea nr. 5/2018 a Consiliului Judeţean Dolj şi pot fi consultate aici.
 
29.11.2024

Craiova International Airport has developed a Commercial Policy based on the Market Economy Investor Principle which aims both to stimulate traffic growth and give the passengers a better choice of destinations and flights.

General conditions – The following incentive schemes are granted on a transparent and nondiscriminatory basis to all airlines interested in, based on the eligibility criteria for each individual scheme. – The following incentive schemes can be cumulated. – Airlines benefiting from an incentive scheme cannot choose to change it during the period of valability. It thus makes available to all interested airlines 2 (two) types of incentive schemes, as follows:

  1. Incentive scheme for opening new routes

The charge reductions apply for a period of three years and amount to a maximum discount of 50%, excluding the lighting charge and the parking charge.

  1. Incentive scheme for passenger traffic growth

For airline operators conducting regular flights, depending on the monthly passenger traffic volume, discounts are applied to the passenger service tariff as follows:

Note: The discounts are granted based on a contract signed between the airport administration and the airline operator.

Izuzeća u primeni aerodromskih troškova:

Pe aerodromurile civile deschise utilizării publice sunt scutite de la plata tarifelor aeroportuare de pasager, securitate, dezvoltare, tranzit, transfer, aterizare, staționare și iluminat următoarele categorii de aeronave:
a) aeronavele de stat românești;
b) aeronavele unui stat membru al NATO care execută zboruri militare, situație în care scutirea trebuie justificată prin indicarea statutului zborului în planul de zbor;
c) aeronavele care execută zboruri speciale, numai în cazul demnitarilor aflați în misiuni oficiale;
d) aeronavele nominalizate prin Programul S.A.C., înmatriculate militar;
e) aeronavele care execută zboruri în folosul Organizației Națiunilor Unite sau al altor organizații internaționale la care România este parte, respectiv în folosul unor organizații neguvernamentale activând în scop umanitar, recunoscute de România;
f) aeronavele civile care efectuează zboruri de căutare-salvare, autorizate conform reglementărilor specifice aplicabile;
g) aeronavele care efectuează zboruri umanitare, autorizate în conformitate cu procedura prevăzută la art. 13 alin. (1);
h) aeronavele care sunt nevoite să aterizeze din cauza unor situații de forță majoră;
i) aeronavele care aterizează pentru verificarea încărcăturii din dispoziția unei autorități române;
j) zborurile efectuate cu aeronave civile cu masa maximă autorizată la decolare mai mică de 2.000 kg pentru aerodromurile cu mai puțin de 300.000 de pasageri pe an;
k) zborurile efectuate cu aeronavele care decolează și se întorc pe același aerodrom.
l) alte categorii de aeronave, conform tratatelor la care România este parte.
sr_RS