Henri Coanda

"Imaginează-ți în viitor un avion care decolează vertical, zboară ca de obicei și aterizează vertical"

Despre noi

Pozitionat in partea de Sud a Romaniei, in capitala Olteniei, Aeroportul International Craiova este considerat drept principala poartă de intrare a investitorilor din Oltenia, dezvoltandu-se permanent, principalele obiective vizate fiind atât mobilitatea și accesibilitatea locuitorilor, cât și a marilor corporații din zona. Prin investițiile demarate se dorește creionarea unui important pol de dezvoltare economică al României. Odată realizat, noul terminal, va ajuta la atingerea obiectivului principal: acela de a atrage investitori și turiști, nu numai în județul Dolj, ci în întreaga regiune Oltenia.

Situat la o distanță de 7 km de centrul orașului Craiova, de-a lungul traseului Craiova – București, aeroportul deservește întreaga zonă a Olteniei, respectiv cele cele 5 județe : Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea și nu numai, infrastructura rutieră și feroviară în plină dezvoltare făcând posibilă deplasarea și din/către zonele limitrofe: Bulgaria, Serbia, Timișoara, Argeș etc.

Aeroportul International Craiova dispune de infrastructura moderna, principalele preocupari fiind legate de cresterea continua a calitatii serviciilor prestate, a conditiilor pentru sosirea, plecarea si manevrarea la sol a aeronavelor in trafic national si/sau international, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, marfuri si posta, precum si servicii de interes public national, protejand in acelasi timp resursele naturale ale mediului.

“În prezent, Aeroportul Internațional Craiova se află în plină expansiune, proiectele de dezvoltare și modernizare finalizate sau în curs de implementare pregătind poarta de intrare aeriană în capitală Olteniei pentru o nouă etapă: cea în care traficul de pasageri va ajunge la aproximativ 2 milioane de persoane anual. Principalul proiect cuprinde realizarea unui nou terminal de pasageri cu o suprafață construită de 12.791mp, o nouă parcare care să deservească întregul aeroport, drumuri rutiere de acces, amenajarea suprafeței nivelate a benzii pistei, amenajarea ariei de siguranță, drumuri tehnologice, o platformă de degivrare a aeronavelor, o platformă de îmbarcare-debarcare, căi de rulare, echipamente și sisteme de control de securitate, cât și unele dotări, proiect ce va fi finalizat în anul 2024.” – Sorin Manda

Statistici

Date Tehnice

Istoric

In anul 1938, la 27 ianuarie, Carol al II-lea decreta infiintarea „unui aeroport la Craiova, care sa serveasca si ca aerodrom militar, in caz de razboiu…”. Incepand din acel an, Aeroportul Craiova „afectat transportului aerian public de pasageri si marfa” a functionat pe actualul amplasament. Decolarea si aterizarea se faceau la acea vreme pe o pista de pamant avand dimensiuni de 1000 x 200 m. Intre 1938 si 1956 serviciile pentru pasageri erau ca si inexistente, lipsind confortul de care beneficiaza astazi pasagerii. Intre 1950 si 1952 s-a construit o pista betonata cu dimensiuni de 2000 x 60 m si s-au facut primele dotari cu mijloace de apropiere si aterizare constand din 2 NDB-uri. La 6 mai 1957 s-a deschis prima linie aeriana, Craiova – Bucuresti, cu avioane rusesti de tip LI-2. In 1959 s-a construit cladirea in care se afla astazi turnul de control si dispeceratul aeroportului si s-a trecut la folosirea avioanelor tip AN-2 pana in 1962 cand a inceput utilizarea de avioane moderne, pentru acei ani, de tip IL -14. Acest tip de aeronava a deservit cursa Craiova – Bucuresti pana in anul 1972.
Tot in perioada 1959 – 1972 s-a extins pista la dimensiunile de 2500 x 60 m si s-a construit o cale de rulare de 380 x 14 m si o platforma pentru imbarcare – debarcare de 75 x 110 m, ambele din beton. Intre anii 1972 si 1989, ruta Craiova – Bucuresti a fost deservita de avioane tip AN – 24 si IL – 18, s-a construit corpul tehnic, sala de asteptare pasageri, centrul de emisie si salonul de protocol al aeroportului. Revolutia din 1989 si trecerea la economia de piata in Romania, au dus la scaderea numarului de curse ale companiei TAROM, ceea ce a insemnat sistarea curselor interne regulate incepand cu anul 1994. Din 1995, Aeroportul Craiova a fost deschis traficului intern si international, deservind numai curse charter. Incepand cu data de 29 martie 2007, zborurile companiei Carpatair pe legatura Craiova-Timisoara au fost lansate in mod oficial, catre cele 15 destinatii in Italia, Grecia si Germania . Intreaga regiune aflata in curs de dezvoltare din S-V Romaniei va avea la dispozitie cea mai rapida si comfortabila cale de transport catre alte destinatii din Europa
Testimonials & reviews

What They’re Saying

Professional people

Meet the Team

ro_RO