Henri Koanda

"Zamislite u budućnosti avion koji poleće vertikalno, leti kao i obično i sleće vertikalno"

O nama

Pozitionat in partea de Sud a Romaniei, in capitala Olteniei, Aeroportul International Craiova este considerat drept principala poartă de intrare a investitorilor din Oltenia, dezvoltandu-se permanent, principalele obiective vizate fiind atât mobilitatea și accesibilitatea locuitorilor, cât și a marilor corporații din zona. Prin investițiile demarate se dorește creionarea unui important pol de dezvoltare economică al României. Odată realizat, noul terminal, va ajuta la atingerea obiectivului principal: acela de a atrage investitori și turiști, nu numai în județul Dolj, ci în întreaga regiune Oltenia.

Situat la o distanță de 7 km de centrul orașului Craiova, de-a lungul traseului Craiova – București, aeroportul deservește întreaga zonă a Olteniei, respectiv cele cele 5 județe : Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea și nu numai, infrastructura rutieră și feroviară în plină dezvoltare făcând posibilă deplasarea și din/către zonele limitrofe: Bulgaria, Serbia, Timișoara, Argeș etc.

Aeroportul International Craiova dispune de infrastructura moderna, principalele preocupari fiind legate de cresterea continua a calitatii serviciilor prestate, a conditiilor pentru sosirea, plecarea si manevrarea la sol a aeronavelor in trafic national si/sau international, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, marfuri si posta, precum si servicii de interes public national, protejand in acelasi timp resursele naturale ale mediului.

“În prezent, Aeroportul Internațional Craiova se află în plină expansiune, proiectele de dezvoltare și modernizare finalizate sau în curs de implementare pregătind poarta de intrare aeriană în capitală Olteniei pentru o nouă etapă: cea în care traficul de pasageri va ajunge la aproximativ 2 milioane de persoane anual. Principalul proiect cuprinde realizarea unui nou terminal de pasageri cu o suprafață construită de 12.791mp, o nouă parcare care să deservească întregul aeroport, drumuri rutiere de acces, amenajarea suprafeței nivelate a benzii pistei, amenajarea ariei de siguranță, drumuri tehnologice, o platformă de degivrare a aeronavelor, o platformă de îmbarcare-debarcare, căi de rulare, echipamente și sisteme de control de securitate, cât și unele dotări, proiect ce va fi finalizat în anul 2024.” – Sorin Manda

Statistici

Tehnički podaci

Istorijat

Godine 1938, 27. januara, Karol II je doneo odluku o uspostavljanju "aerodroma u Krajova, koji će služiti kao vojni aerodrom, u slučaju rata...". Počevši od te godine, aerodrom Krajova "pogođen javnim avio prevozom putnika i tereta" funkcionisao je na trenutnoj lokaciji. Poletanje i sletanje izvršeno je u to vreme na zemaljskoj pisti dimenzija 1000 x 200 m. Između 1938. i 1956. putničke usluge bile su jednako nepostojeće, bez komfora od kojeg putnici imaju koristi od današnjeg dana. Između 1950. i 1952 . godine izgrađena je betonska pista dimenzija 2000 x 60 m i prve zadužbine su napravljene sredstvima za prilaz i sletanje koje se sastoji od 2 NPB. Šestog maja 1957. otvorena je prva avio kompanija Krajova – Bukurešt, sa ruskim avionima tipa LI-2. Godine 1959, izgrađena je zgrada u kojoj su danas izgrađeni kontrolni toranj i dispečer aerodroma, a avion an-2 je korišćen do 1962 godine kada je upotreba počela savremenih aviona, tih godina, tipa IL-14. Ova vrsta aviona služila je letu Krajova – Bukurešt do 1972.
Takođe između 1959. i 1972. godine, pista je proširena na dimenzije od 2500 x 60 m i izgrađena je staza za trčanje od 380 x 14 m i platforma za ukrcavanje – iskrcavanje od 75 x 110 m, obe napravljene od betona. Između 1972 . i 1989. godine, trasom Krajova – Bukurešt služili su AN – 24 i IL – 18 aviona, tehničko telo, putnička čekaonica, radio-difuzna stanica i protokolarni salon aerodroma. Revolucija 1989 . i prelazak na tržišnu ekonomiju u Rumuniji doveli su do smanjenja broja letova TAROM-a, što je značilo prestanak redovnih domaćih letova počev od godine 1994. godine. Od 1995. godine, aerodrom Krajova je otvoren za domaći i međunarodni saobraćaj, opslužuje samo čarter letove počev od 29 marta 2007 godine . Celokupan region S-V Rumunije u razvoju imaće na raspolaganju najbrži i najudobniji transportni put do drugih destinacija u Evropi.
Testimonials & reviews

What They’re Saying

Professional people

Meet the Team

sr_RS